Δευτέρα, 16 Μαΐου 2011

Ανοιχτή Επιστολή Διαμαρτυρίας προς την Υπουργό Παιδείας απο Σπουδαστές Πληροφορικής ΠΕ19-ΠΕ20 της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε Σαπών Ν. Ροδόπης,

 ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία για την  υποβάθμιση των πτυχιούχων όλων των Σχολών Πληροφορικής ΑΕΙ - ΤΕΙ (ΠΕ19 - ΠΕ20) καθώς και  των αποφοίτων της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε,  από την  άδικη και προνομιακή ένταξη στις  Καθηγητικές Σχολές(παρέχει Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια) του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. 

Αξιότιμη Κα Υπουργέ Παιδείας

Ως σπουδαστές του τμήματος Πληροφορικής (ΠΕ19 & ΠΕ20) του παραρτήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ) Σαπών Ν. Ροδόπης αισθανθήκαμε την ανάγκη να συντάξουμε αυτήν  την επιστολή-διαμαρτυρία θιγόμενοι  από τη διαιώνιση ενός ατοπήματος που έλαβε χώρα λίγο πριν τις εκλογές του Οκτωβρίου 2009, που αφορά το χαρακτηρισμό  «καθηγητικών σχολών» και άπτεται του κλάδου Πληροφορικής ΠΕ19-ΠΕ20.
Με την ψήφιση της τροπολογίας 663/23-7-09 στο Ν.3794/2009(Άρθρο 39, παραγρ.1-ΦΕΚ 156 Α’/4 Σεπ 2009) εντάσσεται στις «καθηγητικές σχολές» το Τμήμα «Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών Συστημάτων» (ΔΤΨΣ) του Πανεπιστημίου Πειραιώς(το οποίο έχει πλέον μετονομαστεί σε “Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς”), το μοναδικό τμήμα που αποκτά έτσι Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια!!! Πραγματικά δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε το γεγονός πως μια και μόνο προνομιούχα  Σχολή Πληροφορικής από τις 50 τουλάχιστον πανελληνίως, διατηρεί το αποκλειστικό προνόμιο να ενσωματώνει στο βασικό 4ετές πρόγραμμα σπουδών της και την παροχή της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, την οποία για να αποκτήσουν οι λοιποί πτυχιούχοι Σχολών Πληροφορικής παρέχουν γη και ύδωρ στο βωμό των σπουδών και της  επιμόρφωσης, “συλλέγοντας” πτυχία(απαραίτητα για την εισαγωγή στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε) και σπουδάζοντας επιπλέον ένα έτος στην Α.ΣΠΑ.ΙΤ.Ε.
Το υπόψη θέμα απασχόλησε κατά κόρον τα Μ.Μ.Ε και καυτηριάσθηκε δεόντως. Δείγμα δε των προβαλλομένων απόψεων αποτελεί και το περιεχόμενο των παρακάτω links: http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=69255&cid=4
Πληροφοριακά εξ όσων γνωρίζουμε σας αναφέρουμε ότι ο Σύλλογος Αποφοίτων Διδακτικής Τεχνολογίας Ψηφιακών Συστημάτων είχε ζητήσει την παιδαγωγική επάρκεια μόνο για τους αποφοίτους 2003-2007 και αυτό για συγκεκριμένους λόγους, καθώς όπως αναφέρεται: «το 2006 διενεργήθηκαν σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος με απώτερο σκοπό την μετονομασία σε Ψηφιακών Συστημάτων», με αποτέλεσμα την απομάκρυνση καθηγητών που δίδασκαν παιδαγωγικά μαθήματα καθώς και την αντικατάσταση παιδαγωγικών μαθημάτων με μαθήματα άλλων γνωστικών πεδίων.
Παρόλα αυτά το Υπουργείο θεώρησε σκόπιμο να επεκτείνει την τροπολογία, ώστε να καλύπτει και τους νέους αποφοίτους μετά το 2006!!! Όμως το εν λόγω τμήμα έχοντας αλλάξει οδηγό σπουδών από το 2006, έχει αριθμό παιδαγωγικών μαθημάτων αντίστοιχο μ’ όλες τις υπόλοιπες Σχολές Πληροφορικής, οπότε δε  δικαιολογείται επ’ ουδενί  η παιδαγωγική του «ανωτερότητα».
Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά το νέο οδηγό σπουδών του, το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς  έχει μόνο ένα υποχρεωτικό παιδαγωγικό μάθημα και 1-2 επιλεγόμενα. Δε μπορεί λοιπόν οι απόφοιτοι του τμήματος αυτού να εξισώνονται με τους αποφοίτους της ΑΣΠΑΙΤΕ, η οποία είναι η κατ’ εξοχήν Παιδαγωγική Σχολή και έχει 14 μαθήματα.

Αυτό δίνει στους αποφοίτους του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων την απόλυτη πρόταξη στους διορισμούς του ΑΣΕΠ σε σχέση με αποφοίτους άλλων Τμημάτων Πληροφορικής αλλά και την απόλυτη πρόταξη στους πίνακες Διορισμών – Αναπληρωτών – Ωρομισθίων του ΥΠΕΠΘ.
Η εξέλιξη αυτή συνέβαλλε στη ραγδαία μεν, πλασματική δε, αύξηση του αριθμού των εμφανιζομένων με Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
Εκπαιδευτικό έτος
Αναπληρωτές με προϋπηρεσία που έχουν Παιδαγωγική Κατάρτιση
Αναπληρωτές χωρίς προϋπηρεσία που έχουν Παιδαγωγική Κατάρτιση
2008-2009
114
26
2009-2010
200
96
2010-2011
269
129

Η ρύθμιση αυτή αποτελεί κατάφωρη αδικία τόσο για τους πτυχιούχους των λοιπών τμημάτων  Πληροφορικής των ΑΕΙ και ΤΕΙ (ΠΕ19 & ΠΕ20) όλης της χώρας, όσο  και  για τους αποφοίτους Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Η διάκριση σε βάρος όλων των ανωτέρω ερμηνεύεται ως ιδιαίτερα προκλητική, χαρακτηριζόμενη δε από πολλούς και ως μεροληπτική και ιδιοτελής. Προκαλεί δε σοβαρές δυσκολίες στην προσπάθεια για επαγγελματική σταδιοδρομία των υποψηφίων εκπαιδευτικών.
Σας υπενθυμίζουμε τις θέσεις της τότε αντιπολίτευσης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και σημερινής Κυβέρνησης, όπως προκύπτουν από τις τοποθετήσεις στελεχών του στη συζήτηση της Βουλής για την επίμαχη ρύθμιση: •Εισηγητής Μάρκος Μπόλαρης: «δημιουργεί ανισότητες σε παιδιά τα οποία ξεκίνησαν από την ίδια βάση και πρέπει να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες» •Βασίλειος Κερκέρογλου: «…με την ρύθμιση αυτή δημιουργείται η βεβαιότητα, ότι δεν λειτουργεί προς το δημόσιο συμφέρον, αλλά προς την εξυπηρέτηση ενός μόνο τμήματος…» •Χρήστος Παπουτσής: «…μόνος λόγος θέσπισης της επίμαχης ρύθμισης είναι η προνομιακή πρόταξη των πτυχιούχων του εν λόγω τμήματος…»
 Η κατάφωρη αυτή αδικία δυστυχώς δεν έχει αρθεί μέχρι σήμερα και προκαλεί την πικρία, τη δυσαρέσκεια, την οργή και αγανάκτηση του συνόλου των συναδέλφων, με αποτέλεσμα αρκετοί εξ’ αυτών να βρίσκονται ήδη σε δικαστική διαμάχη με το Δημόσιο.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
- Θεωρούμε τη συγκεκριμένη απόφαση κατάφωρα άδικη και προσβλητική, που στερείται αξιοκρατικής βάσης και προκαλεί σημαντικότατη στρέβλωση στον κλάδο της Πληροφορικής (ΠΕ19 & ΠΕ20), ζητούμε δε τη σχετική τροποποίηση της αντίστοιχης παραγράφου 1 του επίμαχου άρθρου 39 του Ν.3794/2009, ώστε να αποκατασταθεί η ισορροπία του κλάδου.
Η Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε είναι (και θα έπρεπε να παραμείνει) η κατεξοχήν αρμόδια Ανώτατη Σχολή παροχής Παιδαγωγικής Επάρκειας σε αποφοίτους μη-καθηγητικών σχολών.
- Πιστεύουμε πως η  παροχή Παιδαγωγικής Επάρκειας σ’ όλους ανεξαιρέτως τους αποφοίτους του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων Πειραιώς έχει ως ουσιαστικό αποτέλεσμα το σφετερισμό και υποβάθμιση του δικού μας πτυχίου  Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημανθεί ότι η “ΑΣΠΑΙΤΕ” (και τα παραρτήματα της) αποτελεί Ανώτατη σχολή, που καταρτίζει παιδαγωγικά τους αποφοίτους μη καθηγητικών σχολών, οι οποίοι επιθυμούν να εργαστούν στην εκπαίδευση, μέσα από ένα ετήσιο πρόγραμμα 2 εξαμήνων, στα πλαίσια του οποίου διδάσκονται μαθήματα παιδαγωγικής, διδακτικής, νέων τεχνολογιών σχετικά με την εκπαίδευση, ενώ υφίσταται και πρόγραμμα πρακτικής διδασκαλίας, τόσο στα πλαίσια της Σχολής, όσο και σε σχολικές μονάδες. Παράλληλα και καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησης πραγματοποιούνται συνεχείς αξιολογήσεις της πορείας των φοιτητών υπό τη μορφή προόδων, εργασιών, εξετάσεων και τελικά μιας πτυχιακής-διπλωματικής εργασίας που οφείλουν οι σπουδαστές να εκπονήσουν.
Ιδιαίτερη σημασία έχει επίσης και ο τρόπος εισαγωγής στην εν λόγω Σχολή καθώς τα κριτήρια εισαγωγής, καθαρά αντικειμενικά, σχετίζονται αποκλειστικά με τα προσόντα του υποψηφίου (βαθμός πτυχίου, μεταπτυχιακό, ξένες γλώσσες, γνώση Η/Υ). Τα τελευταία χρόνια η στροφή των πτυχιούχων προς το Δημόσιο, και ειδικότερα την εκπαίδευση έχει ανεβάσει κατακόρυφα τον πήχη. Για τους πτυχιούχους Πληροφορικής η κατοχή μεταπτυχιακού ή ακόμη και διδακτορικού διπλώματος, αλλά σε πολλές περιπτώσεις  και δύο Ξένων Γλωσσών σε άριστο επίπεδο,  αποτελεί άκρως απαραίτητη προϋπόθεση εισαγωγής!!!
Συνεπώς μια ακραία νομοθετική ρύθμιση που κυριολεκτικά χαρίζει την Παιδαγωγική Επάρκεια σε μια μοναδική και επιλεγμένη Σχολή(Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων Πειραιώς) εξομοιώνει με τον χείριστο τρόπο δυο εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους καταστάσεις και υποβαθμίζει στην πράξη το πτυχίο μας, που με τόσο κόπο και θυσίες (οικονομικές και κοινωνικές) προσπαθούμε να αποκτήσουμε, εγκαταλείποντας για ένα ολόκληρο χρόνο τις λοιπές δραστηριότητές μας και υφιστάμενοι κάθε είδους ταλαιπωρία.
Αναμένουμε με αγωνία την ανταπόκριση σας και προσδοκούμε βάσιμα στις ενέργειές σας για την αποκατάσταση της στρέβλωσης, ώστε να υπερισχύσει επιτέλους το δίκαιο και η αξιοκρατία. Η χώρα μας, η Παιδεία μας και όλοι οι συντελεστές της Εκπαίδευσης το έχουν πραγματικά ανάγκη….
Η παρούσα επιστολή-διαμαρτυρία συντάχθηκε κατόπιν συναίνεσης του συνόλου των σπουδαστών/στριών του τμήματος Πληροφορικής(ΠΕ19 & ΠΕ20) της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε  (Ε.Π.ΠΑΙ.Κ) Σαπών Ν. Ροδόπης και τους εκπροσωπεί ομόφωνα.

About the Author

BlogOfBlogs

Author & Editor

BlogInGr - Blogging since 2008 , with some breaks.

 
BlogInGr © 2015 - Blogger Templates Designed by Templateism.com