Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2011

e-Απάτες νέας γενιάς μέσω εφορίας & Τραπεζών!!! Τι να προσέξετε, πώς να προστατευθείτε…


Νέους, καινοτόμους τρόπους για να «κλέψουν» προσωπικά στοιχεία από το Διαδίκτυο έχουν εφεύρει οι e-απατεώνες. Πλέον, στο «παιχνίδι» του «πσαρέματος» (phishing) ευαίσθητων ηλεκτρονικών δεδομένων έχουν μπει παραπλανητικά e-mail που δήθεν προέρχονται από το Υπουργείο Οικονομικών αλλά και λιανεμπορικές επιχειρήσεις, ενώ τα μηνύματα  που δήθεν έρχονται από τις  τράπεζες έχουν βελτιωθεί κατακόρυφα σε ποιότητα προκειμένου να γίνονται πιο πιστευτά.
Όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι η e-απάτη έχει πάει στο επόμενο επίπεδο, συνιστώντας στους πελάτες τους να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί
καθώς πλέον τα μηνύματα που λαμβάνουν είναι καλοφτιαγμένα και αληθοφανή.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα απάτης «νέας» γενιάς είναι ένα e-mail απάτη με φερόμενο ως αποστολέα το Υπουργείο Οικονομικών. Μάλιστα, για να γίνεται πιο πιστευτό, στο μήνυμα περιλαμβάνεται το λογότυπο του Υπουργείου, το δε κείμενο είναι στα Ελληνικά, και μάλιστα σε ικανοποιητική ποιότητα –αν και δεν λείπουν κάποια «μαργαριτάρια» που το προδίδουν, όπως για παράδειγμα η μετάφραση του PIN ως … καρφίτσα.
Σε κάθε περίπτωση, με το email αυτό ο παραλήπτης ενημερώνεται ότι δήθεν δικαιούται κάποιο ποσό ως επιστροφή φόρου και για να το παραλάβει άμεσα θα πρέπει να συμπληρώσει τα στοιχεία του στην ηλεκτρονική φόρμα που του δίδεται.  Και βέβαια, όπως συμβαίνει σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, για να το καταφέρει θα πρέπει ν συμπληρώσει όλα τα προσωπικά δεδομένα του π (ονοματεπώ νυμο, διεύθυνση κατοικίας, ΑΦΜ, κ.α), στοιχεία πρόσβασης στον τραπεζικό του λογαριασμό (όνομα χρήστη και συνθηματικό, αριθμός λογαριασμού κλπ), καθώς και όλα τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας.
Αντίστοιχης, βελτιωμένης λογικής είναι ένα παραπλανητικό e-mail που ήρθε πρόσφατα, δήθεν από µεγάλη λιανεμπορική επιχείρηση. Σε αντίθεση με την κλασσική πρακτική, το νέο e-mail προσπαθεί να «θολώσει τα νερά», παραπέµποντας αντίθετα σε ιστοσελίδα που µοιάζει µε αυτή µιας λιανεµπορικής επιχείρησης µε την οποία συνεργάζεται η τράπεζα. Και ο πελάτης, δήθεν για να πάρει κάποια δωροεπιταγή, πρέπει να δώσει στην ιστοσελίδα τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας.
Παράλληλα, κατά καιρούς αποστέλλονται δεκάδες χιλιάδες e-mails µε φερόµενο ως αποστολέα µεγάλη τράπεζα, η οποία δήθεν ζητά από τους πελάτες της να επιβεβαιώσουν τα στοιχεία της κάρτας αναλήψεών τους, ώστε να ενεργοποιηθεί η νέα κάρτα, µε ενσωµατωµένο το PIN. Το ενδιαφέρον σε αυτή την περίπτωση είναι ότι όντως στη συγκεκριµένη τράπεζα γίνεται η µετατροπή αυτή, ενώ παράλληλα το e-mail είναι τόσο καλοφτιαγµένο και γραµµένο σε σωστά ελληνικά, µε αποτέλεσµα πολλοί να µπερδευτούν και να πέσουν στην παγίδα δίνοντας τα στοιχεία τους.
Οι προφυλάξεις που πρέπει να πάρετε
Οπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη, η προστασία από τους επιτήδειους είναι απλή αν τηρηθούν ορισµένες βασικές προφυλάξεις.
Ειδικά για την περίπτωση των ηλεκτρονικών µηνυµάτων είναι απαραίτητο το ΡC µε το οποίο ο χρήστης συνδέεται στο Ιντερνετ να διαθέτει πρόγραµµα ελέγχου ιών.
Επίσης, ο πελάτης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της εκάστοτε τράπεζας πρέπει να αποφεύγει να αποκαλύπτει εµπιστευτικά προσωπικά δεδοµένα, τα οποία µε δόλιους τρόπους προσπαθούν να υποκλέψουν τρίτοι µε ανακοινώσειςπου οδηγούν σε ψεύτικα sites ή µε παραπλανητικά e-mails.
Η τράπεζα δεν ζητεί από τον χρήστη εµπιστευτικάπροσωπικά δεδοµένα, όπως τον κωδικό User ID, το µυστικό Ρassword, αριθµούς λογαριασµών ή καρτών κ.λπ. µέσω του ηλεκτρονικού ταχυδροµείου (e-mail), ούτε στέλνει στους χρήστες εµπιστευτικές πληροφορίες µέσω αυτού.
Αντίστοιχα, σε καµία περίπτωση δεν πρέπει να δίνει κάποιος τα στοιχεία του σε µηνύµατα άλλων εταιρειών.
Η γνώμη μας: Οι ηλεκτρονικές απάτες έχουν γίνει όντως νέα μάστιγα. Ολοένα και περισσότεροι χρησιμοποιούν το Internet για συναλλαγές και –μεσούσης της κρίσης- οι απατεώνες βελτιώνονται κατακόρυφα. Μάλιστα, είναι θέμα χρόνου να «στηθεί» μια τέτοια σπείρα από Έλληνες, μέσω της οποίας τα παραπλανητικά μηνύματα θα είναι άψογα. Γι’ αυτό οι τράπεζες θα πρέπει να ενημερώνουν έγκαιρα και άμεσα τους πελάτες τους για τους κινδύνους. Ιδανικά, η ενημέρωση θα πρέπει να γίνεται δια ζώσης, τη στιγμή που ο πελάτης παραλαμβάνει τους κωδικούς για την είσοδο στην υπηρεσία. Από την άλλη, και οι πελάτες των τραπεζών δεν δικαιολογούνται να επικαλούνται πλέον άγνοια κινδύνου. Η ηλεκτρονική απάτη είναι πλέον τόσο γνωστή, ώστε όλοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ΠΟΤΕ δεν δίνουμε τα προσωπικά μας στοιχεία μέσω e-mail, όσο αληθοφανή και αν είναι αυτά.

www.bankingnews.gr

About the Author

BlogOfBlogs

Author & Editor

BlogInGr - Blogging since 2008 , with some breaks.

 
BlogInGr © 2015 - Blogger Templates Designed by Templateism.com